måndag 10 januari 2011

Vi kör väl en snabbis då...!

Måste bara få vara lite frustrerad ett tag innan jag halkar iväg till världens bästa Em.

ämne: Ungdomar
problem: språk
kommentar: VAFAN!?

okej.
jag har upptäckt att folk på communities (för att använda den engelska stavningen) har stora problem med att stava.
Och jag kan nästan dra alla över en kant, utan att känna mig dålig.
Det är verkligen så, ALLA (eller iaf 99,9%) stavar fel!
Och det är inte sånadär småfel, som jag kanske skulle kunna ha förståelse för, som t.ex. åxå eller å.
De har ju ändå en slags funktion, att göra ordet kortare.
Men folk stavar liksom fel på stereo.
Sterio.
STERIO!
Vafaaen?
Det skär i mitt hjärta!

och vad är grejen med att så många gör det?
är det tufft, eller är den generationen bara allmänt störda i huvudet?



Gah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar