lördag 29 januari 2011

dag ett!


Dag 01 - Om mig
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Mina misstag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Gamla foton
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Min favoritlåt
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Detta anser jag om sex
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – Om du var sexton år och precis skulle välja gymnasielinje igen
Dag 13 – I min handväska
Dag 14 – Om jag blev tvungen att byta utseende med någon, skulle jag byta med
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Min pojk/flickvän
Dag 30 – fula ovanor

Ja, jag har hittat en lite lista, som ska få igång mitt skrivande lite.
Typ.
Och dagens inlägg handlar om det bästa som finns (eller kanske inte) - mig :O

Jag heter Ylva, bor i Staden av Halm och pluggar svenska.
Kommer från Göteborg från början (är dock grymt nöjd med mitt liv som halläning).
Jag dyrkar korsetter, magdans, svenska och den här kille
n.
Mitt stora mål med livet är att blir forskar och jobba på nåt universitet (kanske allra helst här eller där). Helt klart är i alla fall att jag vill doktorera där.
när jag en dag blir rikare än du, ska jag införskaffa en skönhet att älska, nästa lika mycket som den där killen längre upp i texten.
För övrigt gillar jag att resa (en dröm är att tågluffa i östeuropa), och peta folk i ögat med en vass pinne.
Mums.
Dessutom har jag en liten thing för piercingar (har en, två, tre, fyra-fem stycken. Dock bara en med smycke i, för tillfället. Vill ha en till, en tragus) och annat skumt. Kannibaler och psykopater fascinerar mig, på samma sätt som smärtan jag kände då jag bröt revbenet (twice) var behaglig. På något skumt sätt.
Jag har epilepsi o käkar massa (överdrift, wih!) piller dagligen. Pillrena käkar i sin tur upp mina pengar, vilket är mindre roligt.

Jag har två föräldrar, vilka jag kommer att skriva mer om i övermorgon, som jag kommer ifrån. Jag har även syskon, men också dem skriver jag mer om om elva dagar.
Ska snart (om fyra månader) flytta ihop med världens underbaraste, och det kommer antagligen bli något av det bästa jag gjort (på länge).

Jag kan språk.
Massa svenska.
Helt okej engelska.
Sådär spanska.
Lite mer än nybörjartyska.
Nybörjarlatin och
Miniminirumänska (typ Eu sunt aici).

Skulle dock vilja förbättre de flesta språken, speciellt spanska, tyska och rumänskan.
Vad meeer...?

Jag har, som sagt, brutit revbenet och vänster fot.
Tuffa sätt att bryta mig själv på också;
foten bröt jag genom att halka på en smörklick
(läkare sa för övrigt att jag skulle gå på foten,
eftersom det bara var en "stukning".
Gjorde så i en vecka, sen ringde doktorn
och var hysterisk).
Revbenet hostade jag sönder. Den ni ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar