onsdag 19 januari 2011

har idag upptäckt att min spis lutar,
vilket resulterar i väldigt... skeva pannkakor.
ena sidan är jääättetunn, och knappt stekbar,
den andra är tjock och degig.
mumma.

kom även på att jag har dragit på mig en grymt irriterande
ovana. Har blivit som Simone.
Jag går och öppnar alla skåpsluckor, men jag stänger dem inte.
Gör så utan att tänka på det.
Bör sluta med det innan sommaren, så jag inte drar Marcusbaby
till vansinne :D

när jag kom hem från föreläsningen idag (som för övrigt, mycket riktigt, snarare
var repetition än ny kunskap. fast för att se det hela från den ljusa sidan kommer jag
antagligen få bra betyg på delkur
sen, plus att jag har fått införskaffa två lingvistikböcker
som jag antagligen inte hade köpt annars
^^) hade jag fått ett fint litet brev från Therése.
en för tidig födelsepresent som jag blev grymt glad för.
var en (signerad) diktsamling av vår kära svenskalärare från högstadiet
(LÄNGE LEVE HOLMLUND!), och han var ju bra (vilket kanske inte är så konstigt.
är man popsångare som skriver texter, så borde man kanske kunna det där ;)).
Hans poesi låter lite som min poesi (som det inte finns så mycket av iofs, men pfsch!:))
blev speciellt förälskad i en rad;

vågor utan vind, fisk utan fena och en flytande ö

vet inte riktigt varför jag blev så förtjust...
den tilltalar mig på nåt sätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar