onsdag 2 februari 2011

Tuff blogg!

Har hittat en, enligt mig, rolig blogg
(kanske mest för att jag är nördig. Så in i helvete.
Eller vad kallas det när den första tanken på morgonen är
prepositionsfras = preposition + rektion (= nominalfras / nominal bisats / infinitivfras)
nominalfras = fras där huvudordet är ett substantiv alt. pronomen + ev. bestämningar ((framför- eller efterställda) attribut) etc.
etc.
etc.

Iaf, bloggen jag har hittat leker med gamla (bortglömda) ord
och utmanar läsarna att använda dagens ord under dagen
på ett så normalt sätt som möjligt, för att sedan rapportera tillbaka
till bloggarna. Kul grej för lilla mig. ;)
Länk finns under "bloggar värda att besöka".
Enjoy.

Hur som.
Jag och älsklingsplutten (jo, jag är lite sådär patetisk. Fortfarande.)
ska ju på bröllop i april, så letar mer eller mindre febrilt efter världens
grymmaste klänning (men inte FÖR grym, vill ju inte vara mer awesome
än bruden, som för övrigt ska bära korsett, den jäveln). Tror jag har funniet den.
En svart/röd, grymt aspyramidalflott klänning på tradera.
Problemet är bara att jag är en fattig student, och 450 spänn är lite mycket pengar
för stackars mig.
Buhu.

Nu över till listan of doom!

Dag 01 - Om mig
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Mina misstag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Gamla foton
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Min favoritlåt
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Detta anser jag om sex
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – Om du var sexton år och precis skulle välja gymnasielinje igen
Dag 13 – I min handväska
Dag 14 – Om jag blev tvungen att byta
utseende med någon, skulle jag byta med
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Min pojk/flickvän
Dag 30 – fula ovanor


Kärlek är lycka
Kärlek är tillit
Kärlek är att aldrig vara ensam,
att kunna säga "jag älskar dig" om och om igen,
och mena det varje gång
Kärlek är närhet
Kärlek är att sakna hen så mycket att det gör ont
Kärlek är när det pirrar när du ser henom,
när du blir helt bubblig av lycka när hen ler,
tar din hand, eller kramar om dig.
Kärlek är när allt omkring er bleknar.

Kärlek är oro
Kärlek är frustration
och smärta
Kärlek är oändliga tårar och ett krossat hjärta
Kärlek är svartsjuka och hat

jag är en sån som bara vill ligga med dej,
bara ligga med dej.

det är min enda avsikt

jag vill ligga med dej
för att komma riktigt nära.
med din hud och din mun
och alla dina händer
och all längtan du drar på,
ligga med all din tomhet och
uppgivenhet,
den där känslan av att allt
ändå är helt meningslöst.

varenda muskel i din kropp,
varenda fräken,
varenda solglimt
och varenda stund du väntat ut,
varenda plats du besökt,
vartenda ögonblick du varit i,
vartenda liv du levt
- vill jag ligga med.

jag är en sån som bara vill ligga med dej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar