tisdag 22 februari 2011

plugg, plugg, plugg, plugg

Tenta på lördag.
Min tredje salstenta, ever, och jag ser inte fram emot den.
Fick lite ångest så fort hon nämnde salstenta i början av kursen.
Det värsta är att jag kommer hata mig själv om jag inte får VG på tentan.
Känner att jag hellre blir underkänd och gör om tentan,
än att få ett G...

Igår började jag en ny kurs, sociolingvistik.
Jag dyrkar föreläsaren!
Sitter och är helt förtrollad på hennes föreläsning(ar?)!
Ska bli som henne när jag blir stor ;)

...jag sitter och pluggar inför lördag, när överstrykningspennan plötsligt
ger upp.
Vafan?
Nu då?
Bestämmer mig för att repetera det jag redan läst, tills älskling kommer hem,
så jag kanske kan låna en av honom, men blir ändå sur.
Eller kanske inte sur, kanske mer frustrerad...
Av nån anledning fastnar jag på en av de första sidorna i boken,
under rubriken Guide for the student. De första meningarna lyder:

This book contains far too much material to be covered
in a standard one-semester introduction coures on linguistics.
Your lecturer will be selective in the range of chapters covered
and the material from each chapter that will be used.

ok. Min kära föreläsare har hoppat ett helt kapitel och tagit bort
två stycken i ett annat.
That's it.
Sen ska vi trycka in 230 sidor info på fyra veckor, istället för en termin
(som författaren skriver).
återigen, vafan? >_<

och hej, jag har magdanslektion ikväll.
hade jag helt glömt bort xD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar